The Cotton Beach Club

Het zit er al weer op. De koffers staan op zolder en alle bikini’s (jup, ik heb ze alle 8 gedragen) liggen gewassen te wachten op een volgende zomerse bestemming. Stiekem baal ik een beetje, het is heerlijk om zo vroeg met vakantie te zijn geweest maar eigenlijk zou ik de tijd weer even terug willen draaien..

Amper twee weken geleden stapte ik uit de gekoelde leenauto (een gloed nieuwe zwarte Ford Focus) op een met stof en steen bezaaide ondergrond. Die ochtend hadden we gezamenlijk besloten om weer een strandje te bezoeken. Met onze lijst van goed bedoelde tips en aanbevelingen gingen we op pad.

We kwamen uit op dit rommelig parkeerterrein bovenaan een heuvel. Als echte Hollanders liepen we bepakt en bezakt het ‘holletje’ af – lees: met complete kiosk aan tijdschriften en boeken in onze fashionable strandtassen, speelgoed in de vorm van badminton rackets en een rugbybal voor de boys, en een uber zware koeltas (want stel je voor dat we een te duur watertje moeten kopen)…

Enfin, eenmaal midden op de heuvel aangekomen merkten we dat dit niet zomaar een baaitje zou zijn. We keken ademloos uit op een van de prachtigste baaitjes ooit gezien. De warme wind blies in m’n gezicht en voelde de sproetjes als een ‘face mist’ verschijnen op mijn gezicht. Het perfecte strand werd nog mooier gemaakt door een prachtige strandtent, wat eigenlijk geen strandtent te noemen is. Van wie deze aanbeveling was, ik heb geen idee meer, maar hierbij geef ik hem door aan iedereen die Ibiza ooit eens gaat bezoeken. The Cotton Beach Club is een must see.IMG_8465

Hongerig en totaal niet fashionable – fascinerend hoe verschillend een natte beach coupe eruit ziet in vergelijking met de sexy opgedroogde hairdo – kwamen we aan in een witte oase. Ik zeg niet voor niks een witte oase, want werkelijk waar alles was wit. Behalve wat boeken die gestyled opgestapeld lagen op een eveneens geweldig uitziende tafel, comfy gekleurde kussens en natuurlijk het beste uitzicht ever: de turquoise zee.

Cotton Beach Club interior

De huisstyliste was bij binnenkomst nog bezig met het maken van de bloem vaasjes (!!) gevuld met de mooiste en grootste lelies ooit gezien – uiteraard wit. Het plaatje klopte en wat kan ik daar enthousiast van worden. De blogger in mij, die toch echt met vakantie was, kwam weer helemaal tot leven. Als je hier een drankje gaat doen, maar dat is bijna geen vraag meer hoop ik na het lezen van mijn ervaring, moet je echt een hapje erbij eten en dan is mijn tip hun heerlijke verse sushi. Met een oud chefkok van het fantastische restaurant NOBU in hun keuken, kun je natuurlijk er van uit gaan dat dit het proeven waard is.IMG_9110

Om eerlijk te zijn vond ik zelfs de prijzen nog meevallen voor de charme en het heerlijke eten wat de Cotton Beach Club te bieden heeft. Een glaasje ‘Ibiza Love Water’ – wat mineraalwater is in een erg leuk uitziende fles – en een Cotton rol (sushi met zalm, avocado en een zalig sausje waarvan ik nog steeds de ingrediënten niet weet) waren voor mij de perfecte lunch op een geweldig mooie locatie.

Net als je denkt dat het niet beter kan, klinken er mierzoete piano geluiden die later worden bijgestaan door een hippe Ibiza sound. De mix zorgt nog net voor dat extra beetje sfeer in deze mooie club. Als mijn budget qua trouwlocatie iets toereikender zou zijn had ik het wel geweten… Wat vinden jullie van deze strandclub?

Hoe gaaf! Mijn blog over ‘The Cotton Beach Club’ is opgepikt door het bekende Home & Living merk Westwing, klik op deze link naar hun website.

Comments

8 Thoughts on “The Cotton Beach Club

1. ziet echt prachtig ui!

2. Ah dat ziet er echt prachtig uit! Ik zou zo graag een keer naar Ibiza willen, het ziet er heel mooi uit zowel het uitzicht als de hapjes, haha.

• meganwols on 18 juni 2015 at 17:42 said:

Mooi he Josie, je moet er echt eens heen gaan. Denk ook zeker iets voor jou.. Al die baaitjes met de mooiste stranden. Maar deze beach club was echt een blogger heaven, dus als je gaat moet je echt hierheen!

3. Danie on 18 juni 2015 at 11:00 said:

Wat een supergaaf hotel is dit! Ziet er top uit!

• meganwols on 18 juni 2015 at 17:41 said:

Gaaf he Danie ! Het is een Beach Club en je kunt er heerlijk chillen op t strand maar ook geweldig eten, zoals je ziet 😉 Thanks!

4. Ineke on 18 juni 2015 at 09:52 said:

Hoi meggie,
    Ik heb even bij het stukje van Home and Living gekeken en ik moet zeggen dat ik dit super cool vind.!!!!!!
    Je trotse mama en grootste fan